70-talsinspirerat!

De senaste två åren har jag fått 70-talsvibbar på våren. Blommigt, paisleymönster och vida jeans intar garderoben (i mån av ekonomi). Den bruna skjortan med blommönster som finns på bild längre ner är lite i den stilen, dock lite mer åt 60-tal. Mönstrat överhuvetaget är just nu en favorit, känns som att vad jag än gör så slutar det i blommigt eller liknande. Ikväll blev jag klar med min tunika, brukar inte göra speciellt vida plagg så den här är ett litet undantag. Det är en ganska rak modell med ett ok över axlarna, skuret precis över bysten. Fyra klädda knappar och lite rynkning fram.

Detaljbild på knapparna fram.



Tunikan i sin helhet:



Jag lägger in en ny bild på den svartvita klänningen, har äntligen fått till en som inte är suddig!



Nästa projekt är, hör och häpna, en mönstrad klänning! Det har jag aldrig gjort innan... Eller? Men jag hittade ett jättefint tyg som bara skrek efter att få bli en klänning. Bara att göra det till viljes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0