Ledig!

Igår var sista arbetsdagen! Det kändes väldigt skönt, även om det inte varit lika stressigt i år som tidigare somrar. Men som vanligt säger jag det jag alltid säger varje år, nästa år ska jag inte jobba inom vården. Vi får väl se hur bra det går den här gången...
Väldigt skönt att vara ledig idag dock, med en fullproppad helg framför sig och en del tråkiga samtal att ringa (som t.ex. GP som vägrar förstå att jag inte tänker betala min prenumeration tre gånger på två månader...)

2 av 4

I förra veckan blev klänning nummer två klar. Den blev ungefär som jag tänkt mig, kanske lite mindre detaljer upptill än ursprungsplanen.
Den är gjord i relativt tjockt och randvävt bomullstyg med ljusblå passpoaler i sidsömmarna. Kjolen har efterveck längs midjan för att få in mer vidd, det känns när man rör på sig att den "böljar" lite. Under är den fodrad upptill med samma tyg som ytan plus en kjol av gammalrosa acetatfoder.
På första bilden är den inte klar, fodret är inte isytt och ovankanten är rå. Jag satte en spetskant på foderkjolen eftersom den råkade ut för en olycka när jag skulle pressa den och jag fick klippa av en lien bit runt om hela. Men det blev ganska sött.

   


Antagning 2010

Nu var det väldigt längesedan jag skrev nåt här, men det har mest varit jobb på sistonde. All work and no fun makes Jennie a dull girl...

Men idag kom antagningsbeskedet, och till hösten är jag tillbaka på Textilhögskolan! Nu som designtekniker med inriktning mot internationell produktion. Känns så bra, att veta att jag kommer vara där i två eller tre år till, har stortrivts senaste året. Saknar det redan lite, faktiskt.
Och det innebär också ett par år till i deras maskinpark, weee!

RSS 2.0