2 av 4

I förra veckan blev klänning nummer två klar. Den blev ungefär som jag tänkt mig, kanske lite mindre detaljer upptill än ursprungsplanen.
Den är gjord i relativt tjockt och randvävt bomullstyg med ljusblå passpoaler i sidsömmarna. Kjolen har efterveck längs midjan för att få in mer vidd, det känns när man rör på sig att den "böljar" lite. Under är den fodrad upptill med samma tyg som ytan plus en kjol av gammalrosa acetatfoder.
På första bilden är den inte klar, fodret är inte isytt och ovankanten är rå. Jag satte en spetskant på foderkjolen eftersom den råkade ut för en olycka när jag skulle pressa den och jag fick klippa av en lien bit runt om hela. Men det blev ganska sött.

   


Kommentarer
Postat av: Stolta Systern

Jättesöt klänning. Hade varit roligt att se dig med den. Hi hi. Väldigt icke-Jennie. Men supersöt.

Kram Ika

2010-07-23 @ 10:23:07
Postat av: Linda i den rosa klänningen

Hämtade ut klänningen idag. Har precis provat den och kan inte låta bli att lämna ett litet tack här. Va otroligt duktig du är! Önskar att jag kunde sy lika fina klänningar. Då hade mitt dimblå prickiga tyg inte legat i ett skåp i väntan på bättre tider. Jag funderar på att skriva ett inlägg om klänningen och skulle vilja länka till dig, om det är ok?



Hoppas att du får en trevlig dag!

2010-09-19 @ 13:27:44
URL: http://lindawestermark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0