Högskoleprovet!

Nu har resultatet äntligen landat i brevlådan. Samma nervositet över att öppna det som att få tillbaka nationella prov i gymnasiet och tentor på universitetet, en ganska härlig känsla.
Jag hade kollat resultatet med facit och egna anteckningar direkt efteråt, men jag klantade mig när jag skulle rätta NOG-delen. Det var första delen på provet och jag hade aldrig gjort högskoleprovet innan. Så jag missuppfattade provledaren om att man fick någon minut på sig efteråt att fylla i sitt eget papper innan man lämnade in, men det fick man ju inte. Jag kunde bara fylla i de svar jag kom ihåg att jag hade valt, vilket gjorde rättningen på den delen lite osäker.
Mellan 1.4-1.6 var vad jag trodde att resultatet blev. Nu när jag öppnade kuvertet intalade jag mig att det inte är mer än 1.4 för att inte bli besviken men det var ingen risk. 1.6 var det och jag är väldigt nöjd.
Hoppas att det eller gymnasiebetygen räcker för mönsterkonstruktion och konfektionssömnad på Borås textilhögskola...

Kommentarer
Postat av: jullan

mkt bra resultat pennielane! :) congrats.

2009-04-30 @ 11:09:08
URL: http://collinius.blogg.se/
Postat av: polly

hej. ska ni med till vikingamarknaden i ale imorn?

2009-05-01 @ 16:30:44
URL: http://polly.webblogg.se/
Postat av: marie

Grattis pluttan! :)

Starkt jobbat, ha en underbar helg!

2009-05-01 @ 19:55:57
Postat av: Emma

Gôtt jobbat - om du inte kommer in nu så vet jag inte vad!!

2009-05-04 @ 18:24:42
URL: http://metrobloggen.se/emmaskrypin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0