Mått och storlekar!?

Ibland undrar jag vad det är för fel på mina mönster alternativt måttbanden. Jag mäter mig noggrant och kollar av mig en tabell för storlekar varpå jag konstarerar att jag ligger någonstans mellan storlek 36-34. När allt är utritat och klart och det är dags för första avprovningen är allt vääääldigt stort, snarare 40 än 34... Detta händer ofta, och skillnaden mellan den "riktiga" storleken och resultatet varierar från plagg till plagg, därför är det ännu svårare att från början anpassa mönstret. Jag började på en tunika i veckan som jag ska försöka fixa till idag, den känns just nu som ett smärre tält. Ser fram emot att lära mig konstruera bra, egna mönster från start!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0