Utkast: Jag tänkte ...

Jag tänkte börja lägga upp lite bilder på gamla saker, förhoppningsvis kan man skönja lite utveckling mot de senare grejerna. De första gjorde jag för ca 5-6 år sedan, de allra första var en singoallatopp och en långkjol med kilar i svart/vinrött. Kjolen syns inte så bra på bilden, alla bilder där den kom med var suddiga, så detta får duga.



Efter det blev det lite gotisk stil med en sammetstopp med snörning fram. (Snörningen är gjord i hyskor vilket inte syns så mycket på bilden) Kjolen är gjord i svart trikå med svart organza över.

Lite halvgotisk stil.


Nästa klänning är gjord i samma svarta trikå, fast med svart spets över bysten. Den är ganska rak och enkel, men väldigt bekväm. Både kjolen och denna är gjord utan mönster.




Även tröjan med trumpetärmar är gjord i samma trikå som kjolen och klänningen (köpte mycket på en gång!) och har samma spets över bysten som klänningen. Båda var med på en modevisning under gymnasiet. Den här tröjan är välanvänd!




Nästa klänning gjorde jag mönster till själv, mycket på måfå och gissningar men det gick vägen det med. Så har det nästan alltid varit, förutom en mindre kurs på gymnasiet har jag inte läst något alls utan "learning by doing" och "man lär av sina misstag" är min teori.




Den här kavajliknande skjortan med liten ståkrage blev ganska bra, är sydd i broderad bommul och kantad med spets runt ärmar och alla fållar.




Efter det var det studenttider, balklänningen är i ganska tjock duschesse med broderad taft. Ärmarna är i fjärilsmodell och bak knäpps den med snörning i öljetter och ett kors av band över skuldrorna.




Efter studenten blev det lite ont om kreativitet. Flytt, jobb och annat tog upp tid men nu är inspirationen tillbaka. Ska lägga upp nyare saker samt väskor i nästa inlägg.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mkt fina grejer du gjort.

Kanske du får litet mer tid framöver!

2009-04-22 @ 19:40:52
Postat av: Erika, den lyckliga systern

Mycket snygga kläder, Min lilla sminkväska funkar jättebra. Jag är riktigt stolt. Vi ses när vi åker till Köpenhamn, blir nog jätteskoj.

Kramisar

2009-04-27 @ 12:28:32
Postat av: Ann

hej :D

gjorde du balklänningen helt själv?

asläcker!!

fattar varför du valt o göra detta :D

2009-08-09 @ 16:55:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0