Mönsterpassande ränder...

Idag började jag på allvar med en ny klänning. Jag gillar georgette, speciellt med mönster. Hittade ett ganska billigt men fint tyg på Myrins för någon vecka sedan, svart/vit/ljusblå-blommigt med några rostfärgade paljetter här och var. Fodret under är svart och ett svart satinband ska knytas under bysten med en rosett bak.
Enligt mönstret har kläningen puffärmar med smock nertill, men det ser väldigt stort och fluffigt ut... Jag ska göra smocken och det, sen får jag se om jag sätter fast dem på klänningen eller om den blir ärmlös.
Men tyget är också randigt, olika mönster efter varandra i våder, och ett litet satinband mellan varje. Det är lite klurigt att få ordning på det så att det stämmer med ränderna över hela klolen och vissa delar av livet i sömmarna! Därför nålade jag upp allt på dockan, foder och allt. Det verkar bli hyffsat, dock är axelbanden troligtvis alldeles för långa.
Här är i alla fall dokan med nålad klänning. Kan vara kul att jämföra med resultatet när den är färdigsydd.

  

Kommentarer
Postat av: Stolta systern

Oh! Den klänningen blir nog super. Fint med så enkla axelband. Lycka till med den, det verkar bli klurigt. Hoppas kommande vecka blir rolig! Jag lägger in en önskelista inför jul: En liknande kjol som Ida fick, fast svart eller kanske mörklila. Jag gillar dom vecken. Lite kortare än din, måste ju underhålla min åldersnoja lite. Ha ha!



Kram Ika

2009-08-22 @ 13:56:05
Postat av: Jenny

Denna gillar jag :) Fina mönster som passar ihop med klänningens linjer o fall. Riktigt fint jobb.

2010-02-22 @ 20:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0