Produktiv dag!

I dag har jag äntligen varit ledig, jobbade hela helgen... Två veckor kvar (6 jobbdagar) sedan är mitt sommarvikariat slut. I år gick det ovanligt fort! För att fira ledigheten efter det ska jag på Way out west, har endagsbiljett till fredagen 14/8. Får se vem man kan gå med, har inte det planerat ännu. Så om någon känner sig manad att följa med vore det välkommet. Helst någon som ser det som en av sommarens höjdpunkter att se Anthony and the Johnsons (något orättvist kallad "gnällspiken" av min kära syster...).

Lediga dagen har varit produktiv, har sytt en kjol till Ida. Den är ganska somrig, så jag hoppas att sommaren kommer tillbaka lite i år i alla fall. Den är gjord av rosa och vit pepitarutig bomull/polyester med broderade blommor på och sydd med motveck. I midjan knöt jag ett bredare satinband och satte två hällor i sidorna. Bak knäpps den med blixtlås.

   

Nu har det blivit endel barnkläder, kommande projekt blir nog i "full storlek". Jag har hittat en massa fina jerseytyger till toppar eller klänningar samt lite olika georgettetyger till fina blusar eller nåt. Får se vilka gränser fantasin (eller snarare ekonomin) sätter...

Kommentarer
Postat av: Marie

Villken tur att du fick en mycket produktiv dag! Härligt med regn då man slipper ha ångest.

Kramar!

2009-08-03 @ 17:56:56
Postat av: polly

yes. det kommer nog o bli wow. men just nu så väntar jag på om jag kommer att få gratisbiljett eller ej. hehe. o självklart ska jag se symfonikerna!

2009-08-03 @ 18:50:11
URL: http://polly.webblogg.se/
Postat av: Stolta systern

Jättesöt kjol, vädigt Idig så den går nog hem hos det mer kräsna barnet vad det gäller kläder. Var på Gekås med vår kära moder idag. Hittade jeansleggings till Flisan. Jag ville göra henne glad så hon fick dom direkt, kommenaren: "men de ser ju inte ut som Idas". Kul att överraska! Hittade jättesöta gardiner förresten, väldigt gammeldags=fint.

Vi ses på lördag.Kramisar Ika

2009-08-04 @ 21:14:25
Postat av: Elaka systern

Gåta vem är det här?

YYYYYYYYH IIIIIIIIIH YYYYYYYYYH! och spelar snart i Götet.

Ha ha ha ha ha

2009-08-04 @ 21:16:15
Postat av: modern

jäklar va du är duktig du kommer göra dej bra på din skola till hösten kramar modern

2009-08-05 @ 15:44:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0