God jul!

Då var det julafton igen! Är hemma i Svenljunga, ska stanna här några dagar. Nu är det bara jag och föräldrarna, om några timmar kommer syskonen med familj. Det känns som ett lite lagom firande, lugn dag och familjen samlad på kvällen.
Igår blev jag klar med alla julklappar, brukar inte vara så sen med det. Men jag har faktiskt mina skäl... Skolan har tagit enormt mycket tid senaste veckan, jag har jobbat på för att kunna få vara ledig i mellandagarna med gott samvete.

I söndags var jag och Julia på Eddie Izzards show "Stripped" på Scandinavium. Det var grymt bra! Väl värt den dyra biljetten... Skrattade så jag grät, han är verkligen helt underbar. Det känns väldigt befriande att någon kan köra en enmansshow på ca två timmar, utan att dra ett enda sexskämt. Eller "kvinnor är från venus, män ifrån mars"-skämt. Istället blev det historia, politik, religion och en massa helt skruvade mimer med nya och gamla karaktärer.
Det enda som stör mig är att t-shirtar och annat alltid är så förbannat dyrt i samband med event. Det hade varit grymt att ha en t-shirt med "Cake or death?" på!


Kommentarer
Postat av: mersiha

fin blogg vad gör du då?:D

2009-12-24 @ 13:35:32
URL: http://merissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0