Lite bilder

Idag har jag tagit lite bilder, både på kläder och sovrum. Rummet har inte gardiner eller fönsterbräda än, dessutom saknas någon form av dekoration på en av väggarna, men det kommer.

Jag har upptäckt att provdockan Diana ljuger! Hon hävdar att vi har samma mått, men det har vi uppenbarligen inte... Min sammetsklänning passar utmärkt på mig, men går inte att stänga på henne. Ryggbredden stämmer inte med vad som står på inställningarna. Man måste nog kontrollmäta henne lite här och var.

Här är i alla fall sammetsklänningen från projektet. Den är helfodrad med svart taftfoder, har dolt blixtlås bak och ett svart spetsband i midjan. Den är sydd i våder för extra vidd. Axelbanden är bara ca 3,5 cm breda, de var inte alls roliga att vändsy i tjock sammet!

   

Jeansjackan är egentligen ingen jeansjacka, den är gjord av tjock bomull med lite luddig yta (kallas ibland bomullssammet). Perfekt när man har en ljus kanin som fäller flera gånger om året... Men men!
Den har roströda stickningar runt knappslå, linning, fickor och sömmar. Det är ett roströdrandigt foder i oket och i fickorna. Den sitter rätt bra, men den ser lite rolig ut när den ligger ner. Den ser nästan ut som en barnjacka för att den är så kort. Stickningarna runt fickorna var lite kluriga att få bra. Den är gjord efter klassisk jeansjackemodell med lite ändringar, som ståkragen t.ex.

    

Kavajen var ju lite av sorgebarnet i projektet. Den är gjort i någon sorts ull/linblandning känns det som. Ett väldigt tjockt och ganska glest tyg. Det var svårt att sy i och få till en bra trådspänning som inte gled rakt igenom tyget. På trådraken är det helt stumt men lägger man det på skrå blir det töjbart som trikå! Det blev en del mellanläg här och var för att hålla ihop den i t.ex. ärmhål.
Innuti är den bandkantad med grå band. Fram är det stolpfickor, på ärmarna tre knappar och tre knappar fram. Slagen är ganska runda, det blir nog bäst i det tyget. Fickorna och nederkanten stör mig lite, de glipar lite mycket och kanten är bubblig. Men det kan man väl leva med hoppas jag.

   

Så lite bilder på sovrummet! Tänk till gardiner, överkast och fösterbräda med lampa och grejer... Den sista bilden från innan möblerna kom på plats lade jag upp för att få med golvet.

  


Kommentarer
Postat av: julia

vad snyggt det blev i sovrummet!

och kläderna är lika fina som vanligt, förstås:)

2009-12-18 @ 11:12:42
URL: http://collinius.blogg.se/
Postat av: lilla mamma

du har en superbra smak lilla gumman

2009-12-18 @ 18:27:41
Postat av: stolta systern

Du ska inte vara så hård mot dig själv, jag har sett kläderna live och dom är ju jättesnygga o välgjorda. Rummet är också fint speciellt i verkligheten då det ser lite beige ut på bilderna. Vi ses i jul, kramisar systern.

2009-12-20 @ 10:12:25
Postat av: sjuka systern

Måste bara gnälla lite eftersom jag har feber. Yscha!!Hoppas jag piggnar till till julafton.

Ika

2009-12-22 @ 17:49:18
Postat av: Marisa phuikhamphi

Gud var du är duktigt :)det kommer att går bra för dig på skolan ( säkert bra :D ) LYCKA TILL

2009-12-28 @ 18:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0