Felicias present

Äldsta systerdottern Felicia fyller 7 år den 8/8, och lagom tills dess blev hennes kavaj färdig! Jag hade inte tänkt ge den som födelsedagspresent egentligen, eftersom den skulle varit klar mycket tidigare (historien om DHL och leveranstiderna...). Men nu är den i alla fall klar till slut, och jag blev helnöjd! Hoppas bara den passar. På bilderna har jag tagit på dockan kavajen, så därför ser den lite konstig ut när det spänner vid ärmarna/axlarna och sånt. Som tur är så är den för liten för dockan.

      

Den är gjord i svart manchester med lite stretch, fodrade ärmar i rosamönstrad , tunn bomull. Modellen är lite over-size, så den ska vara lite vid och lång, ärmarna är medvetet förlånga så att man måste vika upp dem och vända ut det söta fodret.
Längst upp på axeln är det små veck. Fickorna fram är "fuskfickor" som inte kan användas. Jag hade tänkt göra riktiga passpoalfickor men blev lite osäker på hur man får till dem bra. Jag ville inte misslyckas och förstöra alltihop med det, så jag gjorde fuskfickor. Får öva på riktiga fickor i provbitar innan de hamnar på plagg.
Baktill är det två inprovningar och knytband. Framtill tre svarta knappar med strassdetaljer. På infodringen i nacken satte jag dit en liten ettiket, för skoj skull: "J.E" skrivet med svart textilpenna på vit bomull.

Over-sizemodellen är ganska praktisk, eftersom Felicia bara är 7 år och växer ur saker. Nu är den snyggt stor, och när man har tröttnat på den stilen har hon växt i den och kan ha den med "vanlig" passform. Smart ;)


Kommentarer
Postat av: Stolta systern

Åh!! Jättefin! Flisan kommer bli jättefin och glad. Bra med en duktig syster, tackar!!!

2009-07-29 @ 20:40:52
Postat av: polly

ooo shit va duktig du är!!!!!

2009-07-30 @ 17:54:19
URL: http://polly.webblogg.se/
Postat av: Anonym

fan vad fint. jag vill också heta felicia och fylla sju år. ;)

2009-08-03 @ 11:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0