Återanvänt!

Det har blivit lite dåligt med uppdateringar på senaste, men jag har helt enkelt inte haft så mycket att skriva... Var själv hemma hela helgen och lade då ganska mycket tid vid symaskinen. Jag letade efter lite överblivet tyg här hemma, och hittade en massa som blivit över efter min svartvita blommiga klänning. Det räckte till en liten topp till Ida, förhoppningsvis i rätt storlek.
 
  



Det är gjort i samma sorts lappteknik som min klänning, med samma svarta satinfoder. Längs ringningen är det syntetskinn (en rest från vår sänggavel och diverse väskor) kantat med satinband och pärlor. De är också överblivna saker från tidigare projekt så det blev en väldigt billig topp! Baktill knäpps den med tryckknappar, framtill är den lite rynkad. Ärmarna är vida ranglanärmar, ungefär som fjärilsärmar. Den är ganska vid, så om man vill kan man ju knyta ett litet band om midjan. Tror Ida kan behöva det, liten som hon är.

Förra onsdagen beställde jag tyg ifrån en tysk sida, www.tyg.se . De har ett väldigt bra utbud till hyffsade priser! Hade dock hoppats på lite kortare leveranstid, det ska ta mellan 5-8 dagar, nu har den tiden snart passerat. Vill ha hem mina saker NU!




    


Kommentarer
Postat av: Systern

Jättefin. Ida blir nog glad över att ha nästan samma tunika som moster. Ses vi snart tro?? Midsommar kanske??

2009-06-12 @ 12:40:29
Postat av: Systern igen

Jag såg att du skrev topp men allt som går nedanför höften klassas som tunik/klänning i Idas värld. Jättekul när man köper ett sött linne tex så springer hon omkring med det till strumpbyxor och visar ändan. Tänk att vara så obekymrad!!!!

2009-06-12 @ 12:43:14
Postat av: mor

dom blir nog glada tjejerna när dom blir lika dej

2009-06-14 @ 17:04:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0