En liten skjorta/tunika

Det tog inte så lång tid att få ihop Felicias skjorta, men så har jag haft mer tid, lust och vilja än vanligt också. Det är samma bomullstyg som i min skjorta, så vi kan matcha varandra om vi vill. Eller kanske är bäst att inte ha dem samtidigt...
Enligt mönstret var den mycket kortare, men jag tyckte det såg väldigt avhugget ut. Så jag lade till ca 10 cm, tänkte att den kan bli söt som långskjorta när jag ändå ändrar. Dessutom är tjejen som ska ha den lång och smal så om den är för stor kan hon växa i den utan att den blir för kort. För att dölja sömmen där den förlängdes satte jag en beige spets. För att den inte skulle se ensam och "nödlösningsplacerad" ut blev det en spets längs fållen också. Spetsen plus puffärmarna blev rätt sött. Hoppas den inte är allt för stor bara, annars får hon väl ha den när hon fyller 10 eller nåt i värsta fall (hon fyller 7 snart).

           


Den har inga knappar på bilden (ska vara tryckknappar) men jag var tvungen att fotografera den idag. Kom på att Jonas sovsäck i fodral var nästan exakt lika stor som Felicia! Väldigt bra att prova på, och att fylla ut med när jag ska fotografera den. Imorgon tar han dock med sovsäcken till Sweden Rock Festival...

Kommentarer
Postat av: jullan

gud vad sött:)

2009-06-04 @ 12:01:32
URL: http://collinius.blogg.se/
Postat av: polly

tack o bock. tråkigt att du inte var med igår på filmen men kanske tur det för filmen vart jättedålig. haha. vore dock kul o komma hem till er nångång så jag får kolla hur ni har det o klappa dina ninisar =))

2009-06-04 @ 13:34:59
URL: http://polly.webblogg.se/
Postat av: polly

attans. vi är ju inte ens i stan då =( pappa fyller år då åså =)

2009-06-04 @ 19:26:49
URL: http://polly.webblogg.se/
Postat av: Systern

Den blev ju jättefin!!! Felicia skulle nog bli glad!? över att bli jämförd med en sovsäck i fodral hahaha!!! Blir nog snygg till leggisar. Jag får skaffa turkos eller bruna eller rosa kanske?????

2009-06-05 @ 12:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0