Krångel!

Nu har jag varit igång med den grön/beige/bruna klänningen i nästan en vecka, och är inte ens klar med överdelen... Det verkar ha blvit ett sånt projekt där allt som kan krångla går fel, allt ifrån att göra hyffsade rynkningar på ärmar och framstycken, till att göra fel och byta plats på fram - och bakstycke (ja, jag var trött just då). Tur att jag hade extra tyg hemma, hade blivit lite jobbigt annars.
Nu känner jag också att det hade varit MYCKET bra att ha en provdocka, passformen verkar också svår att få till just nu. Vore så mycket enklare än att vrida och vända så sig själv framför en spegel!
Enda trösten nu är att de delar som är klara ser ut att bli rätt fina, bara de passar också! Funderar på att sätta två tunnare ripsband och en liten spets nertill på kjolen.
Den här modellen är det, fast i ett lite roligare tyg:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0