Svinissprutan

Igår blev det äntligen av att jag gick och tog vaccin mot svininfluensan. Först tyckte jag det verkade onödigt, inte värre än den vanliga influensan som går varje år. Men eftersom den sätter sig i lungorna och jag har känsliga luftrör så är det väl bäst att ta det säkra före det osäkra.
Så igår morse var jag på vårdcentralen och blev besprutad. Jag var tvungen att uttrycka min sympati för den stackars sköterskan som hade hand om det, hon blev utskälld eller otrevligt behandlad av flera stycken under den lilla tid jag var där (bland annat skrek en man "Jävla kärring!" för att han inte fick vaccineras då han var klart över 40...). Kan inte folk läsa eller ta till sig information innan de knatar iväg till vårdcentralen? Och om man nu blir nekad, varför måste man trycka ner de stackars sköterskorna?
På frågan om hur hon orkar med allt dagarna i ända svarade hon: "Jennie, välj aldrig ett sånt här yrke!" Dock med ett litet leende.

Så igår och idag har jag satans ont i armen, hade svårt att få av och på kläder! Huvudvärk och lätt feber infann sig också under natten. Min plan att åka upp till Angered och sedan städa lägenheten och organisera garberoben känns lite överambitiös just nu.

Förresten, jag har fått tillbaka svar på mina allergiprover. Jag är inte allergisk mot varken pälsdjur eller damm/kvalster, så Pilun och Luna kan tryggt bo kvar!

Kommentarer
Postat av: polly

guuu va skönt att du inte är allergisk mot djuren!!!!!! jag har aldrig vågat testa mig mot det. hua. är det blodprov som gäller eller såntdära sticka hål i huden?

2009-11-21 @ 15:40:05
URL: http://polly.webblogg.se/
Postat av: Duktiga systern

Jag är duktig för jag har putsat alla fönster i huset idag o sprungit 9 km. ha ha! Skönt med icke allergin, tur att du nu fått sprutan, dom säger att de som reagerar starkt som med feber etc skulle fått influensan kraftigt också. Tur för oss klenisar att vi blivit stugna....

Kram Ika

2009-11-21 @ 16:34:10
Postat av: Marie

Jag fick min spruta i måndags och precis som du hade väldigt ont i armen i 3 dagar.. Men inget annat hände direkt för mig efteråt. Tur e väl det! :)

Keep up the good work!

2009-11-21 @ 19:09:16
Postat av: polly

jo det är ju jättehemskt. för ett negativt svar hade nog varit döden för mig..

2009-11-22 @ 09:45:28
Postat av: caattis

ja tog min spruta för 5 dagar sedan och jag blev jätte sjuk :/

2009-11-29 @ 21:17:03
URL: http://catharinanejman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0