Inlämningsuppgiften

Nu är den förra inlämningen med kjol och byxa äntligen bedömd och färdig. Det gick bra, plaggen blev godkända (med marginal, det var roligt). Det var väre med mönstren i liten skala som skulle lämnas in...
Som tur var är det väldigt många som inte fick godkänt på det, fem (!) stycken av alla var egentligen riktigt godkända! Jag vet inte om jag blev godkänd, hade bara gjort en miss. Jag får prata med läraren om det i veckan. Även om det inte skulle vara godkänt behöver ingen göra om, eftersom läraren insåg att om bara fem klarar sig så måste hon ha missat att berätta något om hur inlämningen ska se ut. Det är alltså inte enbart vårt fel. Tack och lov.

Här är den första, en enkel och rak kjol med hög midja, linning och sprund bak. Knäpps med knapp och dold dragkedja bak.

 

Den andra är en kjol med infodring och rynkor, samt dragkedja i sidan. Tyget är det jag köpte på tradera.

  

Byxorna är i polyester, men har en lite linneaktig känsla. Ett tunt tyg med grov känsla på något sätt. De blev en "jeans-finbyxa-hybrid" med jeansfickor, jeansgylf och smalare fåll, men i tunnare byxtyg, utan ok bak eller bakfickor... Benen gjorde jag lite utställda.

   

Kommentarer
Postat av: stolta systern

Grattis!! Det var kul att du blev godkänd. Det var ju snygga grejer som du gjort, så det var inte så konstigt. Blommiga kjolen var finast.

Kram Ika

2009-10-14 @ 19:51:50
Postat av: jullan

bra jobbat!

2009-10-16 @ 10:05:45
URL: http://collinius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0