Höst och hosta

Nu är hösten här, och därmed också min numera årliga hostperiod. Det började väl för ca 3 år sedan, i slutet av oktober någon gång.
Då jobbade jag på Transcom som telefonförsäljare och hade lite svårt att göra mitt jobb samtidigt som jag hostade lungorna ur mig. Och inte blev lungorna gladare av att jag pratade i telefon 10 timmar/dag...
Året efter hade jag nog inte så mycket problem, inte vad jag kan minnas i alla fall.
Men förra hösten var överjävlig, hostade från november till februari, oavbrutet! Satt i telefon på jobbet då också (intervjuer på Gallup, "bara" 7,5 timmar/dag). Det slutade med sönderhostade muskler kring revbenen och en vår där jag var hos olika läkare och försäkte få dem att få bort smärtan i vänster sida.
Nu är det här igen! Och inhalatorn jag fick förra gången hjälper knappt alls... Starka dofter och damm är inget roligt, väldigt bra då att tillbringa dagarna i en dammig sysal och sedan komma hem till två dammande kaniner. I år slipper jag dock hosta folk i örat via telefon, alltid något!
På torsdag blir det läkarbesök på en ny vårdcentral (Angereds vårdcentral står inte högt i kurs hos mig, hoppas denna är bättre). Får se vad de kan göra, kanske ett nytt astmatest eller allergitest. Det jag bävar för är att det skulle vara någon form av pälsdjursallergi eller kraftigare dammallergi. På vinterhalvåret är ju både jag och kaninerna mer inne i lägenheten tillsammans. Det här började ju samma år som jag skaffade Pilun också, men då jobbade jag ju på Transcom med. Kan ju vara jobben som gjort mig överkänslig. Det får bara inte vara allergi mot djuren, då vet jag inte vad jag ska göra. Har sålt ett djur en gång innan och det var inte kul!
Nej, nu ska jag inte ta ut något i förskott. Det är säkert inget allvarligt, en ny hostmedicin och alla problem är ur världen. Hoppas jag.

Nästa vecka är det bara två schemalaggda dagar, sedan kör det igång med 2,5 vecka eget arbete inför nästa inlämning. En skjorta, två blusar och en väst är uppgiften. Tyg är redan inköpt till skjortan, ett lite psykadeliskt sextiotalsmönster. Resten ska jag skissa på idag. Jobbar för övrigt hemifrån idag, ska börja jobb med mitt grundmönster alldeles strax.


Kommentarer
Postat av: marie

Jag hoppas på att det bara är lite vinterdamm hosta!

2009-10-10 @ 18:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0