Evigheter sedan sist

Det har inte blivit mycket skrivande på sistonde! Det beror på att det varit fullt upp här med skolan, många långdagar och därefter jobb hemma med mönster och liknande. Ibland känns det även som att jag bor på buss 100 mellan Borås och Göteborg. Nu är vi inne i en period på ca 3 veckor av "eget arbete" utan föreläsningar då vi ska göra klart inför redovisning den 28/9. Tills dess ska vi vara klara med två kjolar, ett par byxor, ett antal mönster i 1/4-skala och lite andra smådelatjer. Det är riktigt skönt att kunna planera sin tid helt och hållet efter eget behag, men det finns ju minst sagt att göra!
Nu i helgen har jag sytt upp testversioner av alla tre plaggen, kjolarna blev förvånansvärt bra och byxorna behöver stora hjälpinsatser... Måste försöka leta upp någon kunnig människa i skolan att be om hjälp om det ska bli något av de där.
Till en av kjolarna har jag köpt ett tyg på tradera. Det är från 70-talet och blommigt i mitten/lövmönstrat längs kanterna. Så linningen gör jag av kanterna och kjolvåderna av det blommiga, hoppas det blir snyggt. Lite kul med ett riktigt retrotyg! Den andra kjolen (en sorts pennkjol ungefär) funderar jag på att göra i något mjukt material, lite sammetsliknande kanske. Byxorna blir mörkgrå i ett grövre polyestertyg.
Så fort det är klart blir det bilder på de första färdiga skolprojekten...

Måste bara tillägga att jag köpt världens sötaste mössa! Stor och stickad med fem olika färger. Helt galen, men mysig. En stor och mjuk halsduk till det och jag är redo!

Kommentarer
Postat av: Hurtiga systern

Hoppas det blir kallt snart då, så du kan använda mössan och jag min nya funktionella jogging-jacka med tillhörande byxa. Ha ha. Den är faktiskt cerise. (byxorna svarta dock)Funkar bra i skogen. Kändes lite ovant med så stark färg, jag skulle dock aldrig ha på mig den utan att motionera. Måste jobba nu. Kram Ika

2009-09-13 @ 17:22:17
Postat av: Marie

Vad duktigt med mössa.. detta plagg kommer aldrig finnas på min kropp men en ny höstjacka är inköpt. I år blir jag tomteröd men ack så snygg! Måste ses en vacker dag, kanske hos mig eftersom tapeter kan beskådas...

2009-09-15 @ 19:17:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0