"Sy"-festivalen

Det har varit en aktiv helg med marknad i Borås på fredagen med syster och barnen, sedan Liseberg i går med samma gäng och efter det sy-festivalen på Åhaga i Borås. Nu är jag hemma och har lagat mat samt städat kaninburar. Känner mig aningen trött.

Öiseberg var roligt, att åka med barnen på det dem vill är helt okej för mig. De åker lagom läskiga saker, haha. Även om Ida (5 år) snart kommer att vara lång nog att få åka många av sakerna hon vill... Galenpannan pekar ju på de allra värsta sakerna och vill åka, ganska bra att hon är lite för kort fortfarande. Men det hanns med tre rundor i rabalder, lite virvelvind, kaffekoppar och annat.

Sy-festivalen är förresten ett mycket missvisande namn. Det borde heta stick-festivalen eller quilt-festivalen. Överallt var det ju bara garn och quilt-lappar! Jag tror det fanns 2-3 montrar med tyger och sy-saker... Nej, det var ingen höjdare. Jag hittade dock lite trikåtyg som var fint, det fick följa med hem.
Jag funderar på om jag ska lägga upp en bild på alla tyger jag har här hemma som väntar på att få bli något roligt. De har hopat sig lite nu, tiden har inte räckt för alla projekt jag kommer på. Snart lugnar det kanske ner sig lite...

Kommentarer
Postat av: Tacksamma systern

Tackar för trevligt sällskap i helgen, samt för att slippa åka allt som snurrar på Liseberg..

Kram Ika

2009-09-29 @ 19:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0