Tradera.se

Nu har jag upptäckt hur bra det är med tradera! Kanske ingen nyhet för de flesta andra, men jag har alltid tyckt att det verkar krångligt. Nu har jag dock börjat kolla runt och hittat en massa roligt tyg, bland annat det jag nämnde till en av kjolarna. När jag fick hem det var dock färgen lite ljusare och mer åt lila än orange. Men det var sött ändå.
Nu i helgen har jag chansen att få tag på ett virkat överkast eller en filt med svart bakgrund och färgglada bommor i rutor (mormorsöverkast kallas det ibland). Har jag tur landar det på ca 200 kr + frakt, det är det värt!

Skolveckan har gått fort, men dagarna har blivit långa. Jag tror att den här kursen kräver mer än de 40 timmar/vecka som avses med heltidsstudier, tur att det är kul annars hade man inte orkat. De två kjolarna är mer eller mindre helt klara, ska ändra en stickning på en av dem bara. Så nästa vecka blir det byxor och mönster, verkar som att jag ska hitta i tid trots allt!
Just det, från och med nästa år (tror jag?) får vi studenter med fullt studielån 350 kr mer i månaden. På lånet, märk väl. Inte bidraget... Woho, de ekonomiska problemen är ur världen. Eller nåt.

Kommentarer
Postat av: polly

hihi. håller på o virkar mormorsfilt nu =)

2009-09-19 @ 17:30:05
URL: http://polly.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0