"Börja om från början..."

Ibland blir det inte som man tänkt sig... I torsdags eftermiddag började jag med korsett nummer två, den historiska är klar och blev helt okej. Så halva torsdagen och hela fredagen jobbade jag med min andra korsett i denim/canvasliknande bomull och spets. Tyvärr upptäckte jag att det inte skulle fungera, allt jobb med den var helt i onödan...
   Det blir ganska tjocka lager att arbeta med, vilket jag var medveten om. Däremot hade jag inte tänkt på att det blir åtta (!) lager tyg att sy igenom och sticka isär mitt fram. Kort sagt, så är det omöjligt att få snyggt och det är bara till att börja om.
   Så idag ska jag iväg och akutköpa nytt tyg, förhoppningsvis nåt billigt. Tidsmarginalen för resten av projektet har gått ifrån god till ansträngd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0