Det går framåt...

Idag började jag sy på korsetten på allvar. Det tog sin lilla tid att prova in, klippa tyg och foder, pressa mellanlägg och fundera över hur alla jäkla remsor ska ligga. Det blev lite underligt att få ut alla delar eftersom tyget är randigt på vissa ställen, och jag ville få de ränderna längs överkanten samt att jag inte skulle klippa av någon rand mitt över utan alla skulle vara hela. Helst ska ingen kanal sys över dem heller, men så blev det på ett ställe ändå. Lite får man kompromissa...
   Enligt orginalmönstret ska det ju vara 36-38 skenor eller något, men jag upptäckte att de inte får plats på min... Min är ju ca 6 cm mindre i midjan, det blir ganska mycket mindre tyg att sätta skenor på. Tror att det blev 32 stycken till slut. Så idag har jag suttit och sytt ihop alla delar och sytt på kanaler på dem. Det är nog det pilligaste jag gjort, millimeterprecision! Men jag tror det blir hyffsat bra ändå.
   Om jag är klar med den här på fredag håller jag min egen tidsplanering, det borde funka!

Förresten, på torsdag är det sista ansökningsdag inför hösten. Hoppas man kommer in...

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag ger dig all lycka till samt håller mina tummar!

2010-04-13 @ 19:57:18
Postat av: Julia

Klart du kommer in! Det är väl bara en formell grej, eller? Kram

2010-04-14 @ 09:24:35
URL: http://collinius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0