Påsk!

Idag är det tydligen långfredag, jag envisas med att tro att det är lördag... Igår var jag i skolan och gjorde klart Idas och Felicias presenter. De fyller ju inte år eller så, men det är så enormt kul att göra barnkläder så de får en påskpresent. Ska vänta med att lägga upp bilder på dem tills de har fått dem. Vi ska träffa dem imorgon, och eventuellt ska de sova här hos oss till måndagen sen, om de är friska från förkylningar och allt. Men jag kan säga så mycket som att jag är rätt nöjd med resultatet ;)

Igår var jag på Gårda Textil i Göteborg. Det är en farlig affär, för de har så enormt mycket fina grejer men de kostar därefter och lite mer än så... Hade ju en smärre adrenalinchock när jag kom därifrån, så mycket roligt hade dem, haha. Jag skulle kolla efter tyg till "sommarklänningen" som den kallas i inlämningen. Hade velat ha något i natur/svart, eftersom det finns väldigt fin axelband som skulle passsa till. Det hittade jag nu inte, utan det blev något helt annat. Överdelen blir i svart råsiden som är broderat med stora blommor i massa roliga färger (lite Indiska-stil) och svart sidenchiffong till kjolen. Hoppas verkligen det blir bra, med tanke på vad de tog per meter...



I tisdags var vi på ett litet besök hos Pret a Porter i Borås och fick köpa tyg för 30 kronor/meter. Det var kul att se en arbetsplats som liknar de där jag lär hamna om några år. Vi hade kunnat få köpa av deras provplagg också, men de är ju som vanligt bara i storlek 38, tyvärr. Men jag hittade ett väldigt sött tyg i bomullstrikå. Det lär väl räcka både till en enklare klänning och någon liten topp.



Det första tyget på bilden ovan är till en klänning jag ska försöka klämma in på nästa projekt, vårt slutprojekt där vi får hela maj på oss att göra vad vi vill. I första hand ska jag göra två vinterkappor, en i ull och en i någon ulliknande syntetblandning. Förhoppningsvis blir det tid över, och då blir det en ganska rak och enkel klänning av det tyget. Mönstret i sig räcker för att göra kläningen rolig. Det andra är tyget från Pret a Porter.

Och i morgon ska jag äntligen åka och hämta hem min kostym!

Kommentarer
Postat av: Arga systern

Hallå där, du har en syster i stl 38. Glöm inte det...

2010-04-03 @ 17:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0