Snabb-tunika

Fick lite tid över igår och hann sätta ihop min improviserade tunika. Ritade ut den på golvet utan mönster med en linjal och ett måttband till hjälp, och provade in den på dockan efteråt. Det var längesedan jag slängde ihop något så, det är ganska avslappnande. Hade en klänning innan som liknar den här, därav idén.
   Tyget är ett tradera-fynd från 70-talet så färgerna är lite blekta, men det tycker jag inte gör något. Det var väldigt härligt att sy i vanlig, hederlig bomull efter all siden, chiffong och konstig voille. Sedan älskar jag bandkantarmaskinen i skolan, den viker ihop och syr fast perfekta kantband. Jag satte de runt fållen och runt urringningen fram och bak, de fortsätter också ut som knytband på axlarna. Lite spets på fickor och fåll samt ett par hällor i sidan, så var det klart! Allt som allt, ca 2 timmars jobb och 50 kr...

   

Kommentarer
Postat av: Stolta systern

Superfin! Låter så enkelt när du beskriver hur du syr. Jag vet att det inte är enkelt. Ungefär som att du bara ska ställa dina orkideer bakom en gardin, vattna ytterst lite så kommer dom snart att blomma vackert igen. Lätt som en plätt. Tänka att vi är så lika men ändå såååå olika.

Kram Ika

2010-04-28 @ 18:45:41
Postat av: jennie

SV: Haha, har en orkide stående bakom gardinen just nu, hoppas den tar sig!

2010-04-28 @ 21:12:22
URL: http://pennielane.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0