Sommaren är löst!

Fredag och till viss del lördag var otursdagar, idag var deras motsatts. Tyckte det var lite förtjänt, faktiskt.
I lördags tänkte jag ju akutköpt nytt tyg, men vi hittade inte en enda öppen tygaffär. Gårda textil stängde mitt framför näsan på oss. Det var i och för sig bra att jag inte köpte något nytt, för i söndags kom jag på att korsetten går att rädda.
Jag klippte helt enkelt bort de översta "BH-delarna" och gjorde om den till en underbystkorsett. Typ en gördel med snörning bak och fram, samt en delbar dragkejda i sidan. Det enda som saknas nu är ca en halvmeter spets och skenor. Det borde bli klart imorgon.

Dessutom fick jag veta idag att det blir jobb i sommar också, pratade med samordnaren från mitt förra jobb som numera är på hemtjänsten i Angered. Hon ville ha tillbaka mig, även om jag inte kan jobba hela sommaren. Det känns väldigt bra att inte behöva vara allt för pank på semestern!

Förresten, sällskapsspel är en underskattad umgängesform. Var hemma hos en kompis i lördags och satt i flera timmar och spelade brädspel med små robotar. Något man borde göra oftare!


Kommentarer
Postat av: Födelsedagssystern

Grattis till jobbet, känns väl skönt att ha allt planerat. Köp nu biljett till Metaltown också!!!!! Lycka till med alla korsetter, blir spännande att se dom. På torsdag åker vi o kollar valpisarna igen. 5 veckor! Modern ska följa med ock.

Ika

2010-04-19 @ 19:34:58
Postat av: Marie

Vad bra med jobb! Och sällskapsspel är riktigt kul! (men det beror heeelt på vad man spelar för något!)

2010-04-19 @ 20:13:57
Postat av: Brrror

Nu har din broder fattat att man kan skriva kommentarer också...läckert va! Grattis till jobbet!

2010-04-19 @ 20:32:32
Postat av: polly

grattis till sommarjobbet! sällskapsspel är skitkul!

2010-04-20 @ 17:10:44
URL: http://polly.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0