Kommande projekt

I fredags var jag på Skroten i Skene. Behöver tyg till kostymprojektet i skolan med kavaj, byxa och kjol, totalt 5 meter tyg... Då borde jag få lite över visserligen, men går något åt skogen kan det vara bra att ha. Först hde jag tänkt köpa ifrån skolan, men jag hittade inget snyggt. Helst ville jag ha ett svart ulltyg, men de som fanns på Skroten var en aning blanka, vilket jag inte gillar. Så det blev ett blyertsgrått ulltyg, tror det kan bli bra. Funderar över vilket foder det ska vara, hade ju varit kul med ett som ger lite kontrast när man tar av kavajen. Men det lutar åt svart, finns att köpa billigt i skolan.

 

Var även på sy-mässan i Kviberg här i Göteborg igår. Det var betydligt bättre än sy-festivalen (eller vad det hette) i Borås, det var lite mer betoning på TYGER och SY här, och mindre quilt, pärlor och garn. Lyckades få tag i lite verktyg och småsaker (sporre, karbonpapper, tvillingnål, handledsnåldyna) samt ett jättefint multimönstrat trikåtyg (vad annars på en tygmässa, haha? Hittar alltid sådana).

 

Det var väldigt intressant att se olika svindyra maskiner vilka jag inte kommer att ha råd med under överskådlig framtid. Olika overlocks och liknande som kan göra ALLT man vill, vanliga raksömsmaskiner som kan fixa massa olika detaljer jättefint och de fascinerande broderimaskinerna som läser in en bild och broderar den själv!
Det är nästan på gränsen att hantverket försvinner om man använder alla dessa maskiner, de kan ju så mycket själva, haha. Men jag skulle inte tacka nej till dem...
Kollade vilka tillbehör som finns till min lilla maskin, och det verkar faktiskt finnas mycket roligare saker än jag trott! Så det ska undersökas närmare.

Kommentarer
Postat av: Stolta systern

Aahh!! Snyggt till en lite längre sommar klänning, eller vad hade du tänkt med det multifärgade tyget??

Kram Ika.

2010-03-01 @ 14:29:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0