Luvtröja

Idag har jag bara gjort roliga saker i skolan, det vill säga sytt på ett eget litet projekt. Har vissa småsaker kvar på det "riktiga" projektet, men det hinns med det också. Kände att jag var tvungen att få göra något annat lite.

Jag hittade en stor stuvbit på Furulunds för 35 kr. som var nästan 2 meter lång, väldigt prisvärt! Vet inte vad det är för kvalitet, lite luddigt och mysigt som lättare fleece eller nåt, men ändå lite mer klätt än fleece (vilket jag tycker har en förmåga att se ganska bonnigt ut, det må vara praktiskt men snyggt är det då inte...)
Jag visste inte riktigt hur man syr dragkedjan på en sådan tröja, så jag kollade runt bland Jonas kläder för att se hur det var gjort. Antingen var det en infodring runt halsen och framkanten, eller bara ett band runt kanten och dragkedjan för att dölja råa kanter. Jag hade inte tyg till en hel infodring, så bandet fick duga. På framsidan av dragkedan är det en stickning på varje sida.
För en gångs skull är jag faktiskt nöjd med ett plagg, hör och häpna! Kul känsla, hoppas den återkommer på något som ska lämnas in också.

    

Fram är det två påstickade fickor, men de flyter liksom in i tyget på bilden. Tyget i luvan är samma som jag använde som foder i väskan, tycker om paisleymönster. Ärmen är en sorts "fuskmanchett", den är bara vändsydd och lite rynkad på mitten.

Kommentarer
Postat av: marie

Snygg!

2010-02-16 @ 19:30:21
Postat av: snöhatande systern

Jättefin, snyggt foder i luvan. Heja fleece (hur stavas det)!!!

Kram Ika

2010-02-21 @ 13:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0