Söndagsfeeling

Den här söndagen känns verkligen som en söndag! Avslappnad och lite grå, men på ett helt okej sätt. Jag gillar söndagar!
Idag har vi varit och hälsat på Linus, Maria och lilla Linnea. Det var första gången vi träffade dem sedan Linnea föddes, hon var verkligen jätteliten! Men väldigt söt, lugn och snäll. Det var kul att träffa dem igen, var ju ett tag sedan sist! För nästan en månad sedan gjorde jag en liten klänning och ett par byxor till den lilla, vilka de fick idag. Byxorna är lika långa som hela hon än så länge, men hon växer väl i dem förr eller senare, haha.



I lördags gjorde jag klart en tunika/klänning. Den är gjord i det tyget jag köpte på mässan i Borås i höstas, mjuk jersey med massa mönster. Det är ett av mina favoritmaterial har jag upptäckt, det blir fina och användbara grejer av det.
Den är ganska enkel i modellen, en hyffsat rak klänning med avskärning under bysten och korta ärmar med resår i mitten. Över avskärningen finns det fyra veck som ger lite mer personlighet till klänningen.
Dessutom har jag invigt tvillingnålen på fållarna, riktigt kul att använda. Halsringningen är sydd med vanlig nål, hade inte köpt den nya när jag gjorde den.

   

Kommentarer
Postat av: polly

åååh. fina klänningen o byxorna uppe på bloggen!! =) taaack så jättemycket!!! superfina såklart! men det vet du ju att du är bäst på sygrejjer!! man blir ju så pepp på att försöka sy lite kläder själv till linnéa, men som sagt, behövs en symaskin till det. fniss!

2010-03-01 @ 07:25:21
URL: http://polly.webblogg.se/
Postat av: Stolta Systern

Jag får allt som oftast skriva under med stolta systern nu. Är faktiskt mycket stolt! Träningsvärk i armarna efter allt dansande i lördags, ni skulle varit med...Söta kläder du sytt.

Kram Ika

2010-03-01 @ 14:24:42
Postat av: polly

hehe. neee. kan ju inte sy igemte ett proffs som du =) fniss. borde veeeerkligen komma o hälsa på er ju. har ju aldrig varit hos er.

2010-03-01 @ 17:31:36
Postat av: polly

linnéa kommer o växa i kläderna jättefort. hon har växt 1,5cm på 1v! hehe.

2010-03-01 @ 17:32:32
Postat av: Marie

Super snyggt!

2010-03-02 @ 19:05:35
Postat av: lilla mammma

du blir bara duktigare å duktigare på att sy allt är ju jätte fint tänk så gullig den lilla tjejen blir när hon har på sej din lilla dress

2010-03-07 @ 15:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0