Sportplaggen!

Detta är vad som vållat mig huvudbry de senaste veckorna:

  Annorak med en bröstficka,

 "kängruficka" med dragkejda ,

 inskuret vindskydd med dragkedja och kardborreband. Nitarna sitter där som speciallösning för att dölja vecken som blev. Lite syns det fortfarande, men det blev rätt bra ändå.

 huva med två kanaler för resår längs sidorna, en liten skärm och ytterligare en kanal för snöre som går längs ytterkanten.

 På ärmen är det två veck för extra rörlighet vid armbågarna. 
   I midjan är det en resårkanal, det ska även vara ett snöre nertill, men själva snöret hade försvunnit när jag skulle sätta i det. (irriterande!) 

 Överdragsbyxor med resårlinning som är högre bak. Stolpfickor med dragkedja.

 Jag gjorde byxorna så att det går att ha dem som ridbyxor på vintern. Det är inga sömmar på insidan av benen där deniminfällningarna är.

 Nertill på benen baktill är det dragkedjor med en kil bakom för extra vidd om det behövs.

  Väskan som matchar luvtröjan (likadan dragkedja och foder)

 En kjol jag gjorde när jag hade tid över. Gick på en eftermiddag ungefär, väldigt smidigt!

Kommentarer
Postat av: Stolta systern

Allt super, snygg väska!

Ika

2010-02-21 @ 13:24:43
Postat av: kerstin sundelin

HeJ!

Såg din snygga anorak. Det verkar vara ett bra mönster. Jag skulle behöva sy en anorak och skulle behöva ett mönster. Har letat överallt. Var har du hittat ditt mönster?

2011-01-15 @ 23:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0