Kallt!!!

Idag var jag inte glad när jag kom hem... Om det är felstavningar beror det på att mina fingrar är stelfrusna. Det är 12 minurgrader ute, blåst och snö. Vad gör Västtrafik? Jo, de har på kalluft hela vägen mellan Borås och Göteborg! Jag satt med jacka, vantar och allt men inte hjälpte det. Var helt genomfrusen när jag gick av, för att sedan ta en "skön" promenad hem från bussen. Det är ofta kalluft på de bussarna, men det brukar inte vara över tio minus ute samtidigt. För någon månad sedan mailade jag dem om det, men inte svarar dem...
Dessutom har de höjt priserna igen, inte mycket men det stör. 1085 kronor/månad för att åka till Borås!

Var tillbaka i skolan igen igår. Det kändes rätt bra, än så länge är det ganska lite folk på plats. Lugnt och skönt, helt enkelt. Kappan är klar (har inte sytt i knappar bara), syrrans kjol är klar och blusen är väl snart halvvägs i alla fall. Funderar dock på om det kommer bli bra, det kan bli lite "lilla huset på prärien"-känsla över den. Alternativt vampyr-gothare. Eller någon underlig blandning... Intressant, ska det bli åtminstonde.
Den kommer vara i svart sidensammet med ganska kort lugg, och spets på detaljer som krage, avskärning i midjan och manchetter. Kort ärm med lite puff och lite tunikamodell nertill. Får se vad det blir av det...

Kommentarer
Postat av: polly

japps. det får minsann bli lite kort snart. eller sen när det är klart. nu är det massa andra grejjer där åså. men man börjar se hur det ska bli tillslut =) fniss.

2010-01-05 @ 20:58:49
URL: http://polly.webblogg.se/
Postat av: stolta systern

Då får jag tillbaka kjolen snart, bra. Jag kan ju få den på din födelsedag kanske, eller så får vi se vad vi gör till helgen. Kappan låter snygg.... kanske den blir för stor och passar ngn annan...Hi hi, ingen nämnd...

Kram Ika

2010-01-06 @ 14:44:40
Postat av: jullan

2010-01-07 @ 11:57:46
URL: http://collinius.blogg.se/
Postat av: jullan

västtrafik är för jävliga.

jag gillar ändå standardsvaret de här när de gjort bort sig: "det beror på den MÄNSKLIGA faktorn och därmed är du inte berättigad till någon ersättning". jag som trodde det var den utomjordiska faktorn... ta er i ****** säger jag bara!

du fyller ju år snart. vad önskar du dej, en slända? ;)

2010-01-07 @ 11:59:19
URL: http://collinius.blogg.se/
Postat av: polly

tack o bock!

2010-01-10 @ 18:40:46
URL: http://polly.webblogg.se/
Postat av: Erika....

Hej!! det är inte bara du som får en present på lördag, vi har köpt denna fina till dina kaniner:

http://www.trivia.se/bilder/questions/14681-20080116130134.jpg



kram från elaka systern

2010-01-13 @ 20:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0