En av fyra

Den senaste veckan har jag klippt ut fyra olika klänningar. Jag hittade bra och hyffsat billigt tyg på tradera, och använder mitt klänningsmönster som jag ändrar lite till varje modell. Tänkte lägga ut dem på tradera och se vad man kan få för dem. Tygerna är sådana som jag tycker är fina, men kanske inte skulle ha på mig så ofta. Detta för att minska risken att jag behåller dem för mig själv istället, haha.

Idag blev jag (nästan) klar med den första. Den är i blå och vitrandig bomull och har ljusblå kantband upptill samt runt axelbanden. Överdelen är fodrar med ytatyg och kjolen är i vit bomull. Den blev rätt söt, när det är så mycket rynkor i kjolen blir den ganska "vippig" och flickig. Har tänkt sätta några vita knappar på knappslån fram, sedan är den klar.

    


Kommentarer
Postat av: Nina

Riktigt fin klänning Jennie :D

2010-06-25 @ 20:46:43
Postat av: Julia

Mkt tjusigt:)

2010-06-29 @ 09:29:58
URL: http://collinius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0