Det är mycket nu...

Då har jag fått mitt schema inför sommaren! Det blev helt plötsligt några veckor extra, vilket gav blandade känslor. Det är ju väldigt uppskattat att få jobba och kunna lägga undan lite inför nästa termin (och att inte behöva snåla som attan i USA), men det hade inte gjort ont med lite mer ledigt mellan skola och jobb... Nu verkar det bara bli några få dagar. Sedan är det arbete på 100%, men bättre tider än tidigare år. Man får vara nöjd med det man får, helt enkelt.

Nu är första kappan klar! Den gick förvånansvärt snabbt att sy, två dagar! Totalt kanske 4 dagars jobb då, inklusive konstruktion och grejer. Känner mig rätt nöjd, den kommer bli väldigt bra att ha i vinter! Den är varmfodrad med tunn vadd och vanligt viskosfoder, och själva kappan är sydd i någon tjock ullblandning. Så här kommer inte frysas, i alla fall.
Infodringen fram drog sig lite, vilket ledde till att nederkanten drogs upp och framstycket bubblade ut. Höll på att få panik där ett tag, men sedan kom jag på att man kan ju klistra ihop infodring och framstycke på insidan med flisofix och samtidigt "dra tillbaka" allt så att det sitter som det ska. Länge leve flisofix...

Här är bilden som gav mig idén:



Min är ganska lik denna, men lite mer arbetad med foder, fickor och annat ärmslut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0