Kjol!

I veckan gjorde jag klart min "extra-kjol". Jag klippte ut den eftersom jag inte trodde att min första kjol skulle funka i det materialet jag valt. Men det visade sig att det gick bra, så helt plötsligt stod jag med en utklippt kjol för mycket. Eftersom det blev lite tid över kunde jag lika gärna sy upp den och förminska den (den var c 38 innan). Den är likadan som den syrran ska få, fast i spets och sammet istället för satin. Den här har synlig dragkedja också, den andra har dold. På bilderna syns inte spetsen på fodret så bra.

Överdelen är en topp jag ska börja på idag tror jag. Jag nålade fast tyget på dockan igår som improvisation för att se om det passade till kjolen. Förhoppningsvis kan jag använda överdelen på mönstret jag hade till min blå klänning, nederdelen på toppen har jag inte bestämt hur den ska bli. Puffig eller smal, det är frågan...

  

Om det blir tid i veckan tror jag att jag ska försöka få ihop en ofodrad kavaj med. Har haft tyget jättelänge, men nu kanske jag kan skrida till verket också :)

Kommentarer
Postat av: Stolta systern

Kanske kan få kjolen på söndag när vi bakar pepparkakor?? Spännande! Vad ska jag ha för top till? Kanske passar med ngt flådigt i jul?

Kram Ika

2010-11-14 @ 13:05:18
Postat av: Jullan

LILLA PENNIE-JENNIE! Har du lagt ner bloggen?

2011-04-13 @ 09:12:16
URL: http://collinius.blogg.se/
Postat av: Teresia

Vilken fin sida du har!

2013-10-12 @ 14:29:33
URL: http://divictlerner.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0